girlybat

Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Kroppsideal

Av The Queen Of All Dolls - 17 november 2015 14:46

Det där med kroppsideal, det tycker jag är bullshit.

Nu för tiden ska man ha smal midja, stora bröst och rumpa om man är tjej. Stora muskler och vara lång om man är kille.

Ingen kan se ut som .te.x Kim Kardashian naturligt.

Om du går ner i vikt är det brösten och rumpan som blir mindre snabbt. Då måste man ju helt enkelt operera sig för att följa idealet. 

Ideal har varit olika genom tiderna, väldigt olika. Här är en video där du ser det:

     

Många äter nästan ingen mat för att gå ner i vikt, många får anorexia och blir allvarligt sjuka. 

Många blir retade för att dem är kraftiga eller smala. 

Många ser modeller i media och tänker "Så där vill jag se ut!"

Ofta är bilder Photoshopade, för företagen vill att du ska köpa deras produkter och försöka bli lika "vackra" som dem tjejerna/killarna är. 

Det är många som pratar om Victoria´s Secret modellerna. Typ alla är smala som pinnar och får inte äta eller dricka på 24 timmar innan en show.

                           


         

Så här har dem Photoshopat en pizzabit till en kvinna:

     

Jag är större/kraftigare än de andra i min ålder.

Jag älskar min kropp! För den gör så att jag kan gå, röra saker och massor av andra saker.

Såklart är det viktigt att äta bra och röra på sig. 

Bara för att man är smalare eller kraftigare än andra betyder det inte alltid att man äter mer eller mindre.

Alla är olika.

Här är en bild på min VACKRA kropp:

                

Varför bry sig om vad folk tycker om dig?! Det spelar ju ingen roll. 

Du behöver inte se ut som Barbie för att bli omtyckt, då är dem du trodde inte dina riktiga vänner.

Du är vacker som du är och glöm INTE det!

Livet är för kort för att inte tycka om sin kropp!

Många kramar från mig! ♥


 
 
Issa

Issa

17 november 2015 21:17

Asbra inlägg! När jag var yngre hatade jag min kropp pga av att jag är tidigare i utvecklingen än många andra i min ålder, men fan, nu älskar jag den^^
Men asså det här sjuka barbieidealet är så fucked up så det är inte sant, tjejer ska vara smala som pinnar fast med skitstora bröst och killar ska ha muskler och vara stora och starka utav helvete.
Men iaf, peppande inlägg, sjukt bra blogg btw, keep the good work up! :)

http://isabellesegnaord.bloggplatsen.se

The Queen Of All Dolls

18 november 2015 10:05

Tack, bra skrivet!

 
Ingen bild

anonym

23 november 2015 17:32

hej! jag går i din skola och jag undrar varför du ofta är borta från skolan? :) Detta är absolut inget hat utan jag bara vill veta av ren nyfikenhet! jag tycker att din blogg är superbra och du har med många bra tankeställare! puss och kram

The Queen Of All Dolls

24 november 2015 14:45

Hej, jag vill inte berätta för mycket om mitt privatliv för någon jag inte vet vem det är och även kanske "känner" mig. Man vet ju aldrig om du är en av dem som säger elaka saker om folk ofta.
Jag är borta för många olika anledningar, men om du vågar får du gärna fråga mig i skolan (så jag vet vem det är).
Men du låter snäll och tack för den fina kommentaren! ♥

 
Kawaiitjejen

Kawaiitjejen

28 november 2015 15:41

Så himla bra inlägg och bra skrivet :) Har aldrig haft problem med min kropp men jag tycker det är så sjukt att man ska ändra på sig bara för att andra ska bli nöjda. Jag ÄLSKAR min kropp och den jag är^^

Keep up the good work!^-^

http://bloggenomyohio.bloggplatsen.se

The Queen Of All Dolls

28 november 2015 17:27

Tack, det betyder mycket! Många kramar från mig! ♥

 
Maria

Maria

7 december 2015 21:02

Peppande och jättebra skrivet.
Superfin blogg med:)<3

http://www.nattregn.se

The Queen Of All Dolls

9 december 2015 16:02

Tack! ♥

 
Ingen bild

Potato

14 december 2015 18:48

Oki, jättefint och peppande och bara så bra inlägg (och blogg)!!!!

The Queen Of All Dolls

15 december 2015 16:42

Tack så mycket! ♥

 
jagvetintehurjaghamnahär

jagvetintehurjaghamnahär

14 januari 2016 20:07

håller med men den där bilden med this is hot och this is shit var så taskig mot hon som kallades för shit, håller verkligen inte med där

http://jagharingenblogg

The Queen Of All Dolls

15 januari 2016 19:53

Jag förstår hur du tänker. Men de försöker ju se ut så för att se moderna och snygga ut. Man ska inte uppmuntra folk att se ut så, för det är farligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av The Queen Of All Dolls - 28 april 2016 12:24

Jag glömde helt bort att jag inte hade gjort ett inlägg om hur Japan-loppisen och Free Aid gick... Haha, som det kan gå. Iallafall så gick Free Aid (välgörenhetskonserten) jättebra och jag blev stolt över mig själv. Jag och två andra uppträdde med ...

Av The Queen Of All Dolls - 16 april 2016 15:38


Hej, hej! ^_^ På sista tiden har jag inte orkat blogga helt enkelt och inte vetat vad jag ska blogga om. Men idag har jag bestämt mig att skriva ett inlägg ändå. Som sagt ska jag på Japan Loppisen på fredag och det ska bli jätte, jättekul! ♥...

Av The Queen Of All Dolls - 13 april 2016 15:31

Som ni redan kanske vet så är jag kristen (protestant). Jag har alltid velat ha tecken på att Gud finns och jag har fått många. Jag känner Gud i mitt hjärta och jag vet att han alltid kommer ta hand om mig, även i det värsta. Jag har stor förståelse ...

Av The Queen Of All Dolls - 3 april 2016 14:03


Hej, hej! ^_^ Idag har jag lite blandade känslor. Jag känner mig nyttig och fräsch idag! ^^ Jag har tränat, gjort mina vardagliga kropp och ansiktsövningar, ätit grönt, druckit mycket vatten än vanligt och andra av mina "skönhetsövningar". Ända sen...

Av The Queen Of All Dolls - 31 mars 2016 12:43

Hej allihopa! ^_^♥ Sitter och fangirl gråter eftersom jag ska på keiosfestival i sommar, Yohio gillade min kommentar och Simon i bataar gillade min bild på Instagram!! ♥_♥ Keiosfestival är den första Visual Rock-festival i nord...

Presentation


Hej, hej och välkommen till min blogg! ♥
Jag är en 13 årig tjej som älskar Japan! Här får ni läsa om mitt liv, drottning över alla dockor.
Instagram, Musical.ly och Snapchat: @sakura_breaker
Periscope:
@kitekacat

   

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken ord är mest fabulöst?
 Fetch
 Unicorn
 Sparkles
 Glitter
 Galaxy
 Senpai
 Alla tillsammans! ♥-♥

Anime serier jag har kollat/kollar på:

                  Shugo Chara

               

               Diabolik Lovers

 

               Tokyo Mew Mew

 

                 Kamisama Kiss

 

            Borthers x Conflict

 

          Noblesse: Awakening

 

             Sugar Sugar Rune

 

               Say "I love you"

 

     Wolf Girl and Black Prince

 

                Glitter Force

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards